In bijna iedere training komen er vragen en discussies over de juiste benaming van artikelen die er in de showroom te zien zijn.
Zo wordt er vaak gesproken over stortdouches terwijl er een regendouche bedoeld wordt. Handdoekradiator, designradiator of toch decorradiator? Badkamermeubelen zijn toch altijd vochtbestendig, daarom heten ze toch “badkamer…..” en een badkamerventilator die vochtige lucht afzuigt is toch ook ventileren!?
Er is vaak niet zoiets als De Waarheid. Wat wel belangrijk is voor de starters die ik in de starterstrainingen mag ontvangen is dat ze duidelijk zijn. Duidelijk naar de soms overrompelde consument die tientallen websites heeft doorgepluisd en verward is door alle termen en uitdrukkingen. Want hoe vaak koop je nou een nieuwe badkamer?
Als sanitairadviseur, -verkoper, receptie- of baliemedewerker, of telefonische hulpdienst sta je aan het front. Voor eindgebruikers ben je hét aanspreekpunt, dé specialist. En daar begint het. Welke terminologie je ook gebruikt, het is ongelofelijk belangrijk dat je helder, begrijpelijk en duidelijk bent. Hoe helderder je verhaal is, hoe meer vertrouwen je krijgt van je klant. Schermen met vaktermen voegt weinig toe, Jip-en-Janneketaal des te meer.
En discussiëren mag uiteraard, al is “ja maar….” nooit een argument. Net zo min als “Dat doen wij altijd zo”.
Cursisten maken in 2 dagen een eerste duidelijke stap om aan de frontlinie te opereren. Om een eindgebruiker goed en helder te informeren. Niet zonder discussies, maar wel met voldoende zo objectief mogelijke bagage om zaken te onderbouwen.
Aan de slag en veel succes!
https://sanitairstarter.nl/wp-content/uploads/2018/10/sanitair-starter-logo-300x87.png00ue1vbhttps://sanitairstarter.nl/wp-content/uploads/2018/10/sanitair-starter-logo-300x87.pngue1vb2023-02-14 13:08:372023-02-14 13:08:37What’s in a name….
Een paar weken geleden schreef ik een blog over de badkamer(r)evolutie en het schoonmaken van alle nieuwe materialen die we tegenwoordig in een badkamer kunnen tegenkomen. Ik heb daarbij expres niet geschreven over een andere ontwikkeling die sterk samenhangt met het onderhoud van de moderne badkamer: waterontharding.
Mensen die een nieuwe badkamer kopen houden vaak vast aan de schoonmaakgewoontes die ze hadden en zichzelf, of met hulp van vorige generaties hebben aangeleerd. Want “zo deden we dat vroeger ook” en “dat doe ik altijd zo” zijn veelgehoorde maar slecht onderbouwde argumenten.
Je kunt er van vinden wat je wilt. Als je je cursist niet entertaint ben je ze binnen no time kwijt, zeker online. Ik ga geen inspirerend of vlammend betoog houden over hoe en welke werkvormen je moet toepassen, maar trainen, vooral online, is wat mij betreft ook entertainen!
“Sorry, daar heb ik geen tijd voor” zegt mijn oud-collega en eigenaar van een middelgroot installatiebedrijf als ik hem bel. “Veel te druk. Dat kun je toch zeker zelf?!”.
https://sanitairstarter.nl/wp-content/uploads/2021/01/Persfitting-t-stuk.jpg661769ue1vbhttps://sanitairstarter.nl/wp-content/uploads/2018/10/sanitair-starter-logo-300x87.pngue1vb2021-01-07 07:38:592021-03-12 11:03:24Sanitair en installatietechniek
Je zit op de website van Sanitairstarter. Je leest wat de 1- en 2-daagse trainingen inhouden en je twijfelt. Is dit wel iets voor mijn mensen? Moet ik ze wel belasten met al die informatie? Het zijn toch prima verkopers?…. En de meeste trainingen zijn ook best wel duur. Verdien ik dat wel terug?
https://sanitairstarter.nl/wp-content/uploads/2020/07/lesgeven-afbeelding.jpg331450ue1vbhttps://sanitairstarter.nl/wp-content/uploads/2018/10/sanitair-starter-logo-300x87.pngue1vb2020-08-06 12:51:252020-08-08 10:55:11De waarde van een sanitairtraining
CW-waarde, de Comfort Warmwater-waarde van een cv-ketel geeft aan hoeveel warm water een ketel kan leveren. Deze waarde van een ketel is van belang als we praten over het vullen van een bad, het comfortabel gebruik van een regendouche of doucheset en het gebruik van meerdere kranen tegelijk.
https://sanitairstarter.nl/wp-content/uploads/2019/04/Raindance-Select.jpg531958ue1vbhttps://sanitairstarter.nl/wp-content/uploads/2018/10/sanitair-starter-logo-300x87.pngue1vb2019-12-08 16:23:322019-12-08 16:23:32Warmwaterverbruik en CW-waarde
Hoekstopkranen ? “Dat doen we nooit”. “Die gebruikt toch niemand !?” “Dat doen we alleen in projecten”. “Die zitten niet in de showroom dus die verkopen we ook niet”…. Zomaar wat willekeurige opmerkingen van cursisten over het gebruik van hoekstopkranen. Jammer en vooral ook een beetje vreemd. Om deze kleine en niet eens zo kostbare […]
https://sanitairstarter.nl/wp-content/uploads/2019/12/Grohe-hoekstopkraan.jpg643700ue1vbhttps://sanitairstarter.nl/wp-content/uploads/2018/10/sanitair-starter-logo-300x87.pngue1vb2019-12-04 15:16:332020-11-17 09:06:35Het hoe en waarom van hoekstopkranen
Het is een feit: er gaat nog steeds heel veel mis bij het adviseren, bestellen en plaatsen van douchewanden. De komst van de inloopdouche heeft zaken een stuk makkelijker gemaakt, maar ook hierbij gaat het te vaak op onbegrijpelijke wijze mis. Glaswanden die “te kort” zijn, profielen die “te smal” of “te breed” zijn, stabilisatiestangen […]
https://sanitairstarter.nl/wp-content/uploads/2019/07/csm_HUEPPE-Duschkabine-Refresh-Pure-draaideur.jpg429469ue1vbhttps://sanitairstarter.nl/wp-content/uploads/2018/10/sanitair-starter-logo-300x87.pngue1vb2019-07-22 11:01:052019-07-22 13:28:49Wat is dat toch met die douchedeuren ?
What’s in a name….
/0 Reacties/in Uncategorized /door ue1vbWaterontharding
/0 Reacties/in Blogs /door ue1vbEen paar weken geleden schreef ik een blog over de badkamer(r)evolutie en het schoonmaken van alle nieuwe materialen die we tegenwoordig in een badkamer kunnen tegenkomen. Ik heb daarbij expres niet geschreven over een andere ontwikkeling die sterk samenhangt met het onderhoud van de moderne badkamer: waterontharding.
Badkamerschoonmaak(r)evolutie
/0 Reacties/in Blogs /door ue1vbMensen die een nieuwe badkamer kopen houden vaak vast aan de schoonmaakgewoontes die ze hadden en zichzelf, of met hulp van vorige generaties hebben aangeleerd. Want “zo deden we dat vroeger ook” en “dat doe ik altijd zo” zijn veelgehoorde maar slecht onderbouwde argumenten.
Trainen = entertainen
/0 Reacties/in Blogs /door ue1vbJe kunt er van vinden wat je wilt. Als je je cursist niet entertaint ben je ze binnen no time kwijt, zeker online. Ik ga geen inspirerend of vlammend betoog houden over hoe en welke werkvormen je moet toepassen, maar trainen, vooral online, is wat mij betreft ook entertainen!
Sanitair en installatietechniek
/0 Reacties/in Blogs /door ue1vb“Sorry, daar heb ik geen tijd voor” zegt mijn oud-collega en eigenaar van een middelgroot installatiebedrijf als ik hem bel. “Veel te druk. Dat kun je toch zeker zelf?!”.
De waarde van een sanitairtraining
/0 Reacties/in Tips /door ue1vbJe zit op de website van Sanitairstarter. Je leest wat de 1- en 2-daagse trainingen inhouden en je twijfelt. Is dit wel iets voor mijn mensen? Moet ik ze wel belasten met al die informatie? Het zijn toch prima verkopers?…. En de meeste trainingen zijn ook best wel duur. Verdien ik dat wel terug?
Warmwaterverbruik en CW-waarde
/0 Reacties/in Tips /door ue1vbCW-waarde, de Comfort Warmwater-waarde van een cv-ketel geeft aan hoeveel warm water een ketel kan leveren. Deze waarde van een ketel is van belang als we praten over het vullen van een bad, het comfortabel gebruik van een regendouche of doucheset en het gebruik van meerdere kranen tegelijk.
Het hoe en waarom van hoekstopkranen
/0 Reacties/in Tips /door ue1vbHoekstopkranen ? “Dat doen we nooit”. “Die gebruikt toch niemand !?” “Dat doen we alleen in projecten”. “Die zitten niet in de showroom dus die verkopen we ook niet”…. Zomaar wat willekeurige opmerkingen van cursisten over het gebruik van hoekstopkranen. Jammer en vooral ook een beetje vreemd. Om deze kleine en niet eens zo kostbare […]
Wat is dat toch met die douchedeuren ?
/0 Reacties/in Tips /door ue1vbHet is een feit: er gaat nog steeds heel veel mis bij het adviseren, bestellen en plaatsen van douchewanden. De komst van de inloopdouche heeft zaken een stuk makkelijker gemaakt, maar ook hierbij gaat het te vaak op onbegrijpelijke wijze mis. Glaswanden die “te kort” zijn, profielen die “te smal” of “te breed” zijn, stabilisatiestangen […]